11. 4. 2008

/ literatura k tématu

Bačová, V. (1999). Osobná identita ako text - sociálnokonštruktivistický pohľad na identitu. In: Blatný, M., Svoboda, M. (Eds.): Sociální procesy a osobnost. Brno, Masarykova univerzita, 18-23.

Balcar, K. (1983). Úvod do studia psychologie osobnosti. Praha: SPN.

Bamberg, M. (1997). A Constructivist Approach to Narrative Development. In M. Bamberg (Ed.), Narrative Development: Six Approaches. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Ass.

Bamberg, M. (2004). „We are young, responsible, and male“: Form and function of ‘slutbashing’ in the identity constructions in 15-year-old males. Human Development, 47, 331-353.

Baumgartner, F (2001). Zvládanie stresu - coping. In J. Výrost, I. Slaměník, (Eds), Aplikovaná sociální psychologie II. Praha: Grada Publishing.

Bruner, J. S. (1986). Actual Minds, Possible Worlds. Cambridge: Harvard University Press.

Bruner, J. S. (1996). Culture of Education. Cambridge, MA: Harvard University Press.

Coan, R. W. (1999). Optimální osobnost a duševní zdraví: hrdina, umělec, mudrc nebo světec? Praha: Grada.

Čermák, I. (1999). Hermeneuticko-narativní přístup k validitě interpretace nálezu v kvalitativně pojatém psychologickém výzkumu. In D.Heller, D. Sedláková, M. Vodičková, L (Eds), Kvantitativní a kvalitativní výzkum v psychologii. Praha: Psychologický ústav AV ČR, 42-51.

Čermák, I. & Lindénová, J. (1999). Povolání herec: Kritické momenty v pracovním životě herců. Brno: Větrné mlýny a PsÚ AV ČR.

Čermák, I. (2002). Myslet narativně: Kvalitativní výzkum „on the road“. In Čermák, I.& Miovský, M. (Eds), Kvalitativní výzkum ve vědách o člověku na prahu třetího tisíciletí. (pp. 11-25). Sborník z konference. Tišnov: SCAN.

Čermák, I. (2004). Narativní racionalita jako princip narativního přístupu v psychologii. Čs.psychologie, 1, 17-26.

Daněčková, T. (2003). Životní příběh a osobní identita na prahu dospělosti. Diplomová práce. Praha: PedF UK.

Erikson, E. H. (1950). Childhood and Society. New York: W. W. Norton.

Ficková, E. (1993). Determinanty zvládania stresu: I. Teoretické prístupy. Československá psychologie, 37, 1.

Frankl, V. E. (1996). Lékařská péče o duši. Brno: Cesta.

Frankovský, M. (2001). Stratégia správania v náročných životných situáciách. In J. Výrost, I. Slaměník (Eds). Aplikovaná sociální psychologie II. Praha: Grada Publishing.

Gergen, K. (1997). Narrative, Moral Identity and Historical Consciousness: a Social Constructionist Account. from http://www.swarthmore.edu/SocSci/kgergen 1/text3.html.

Hendl, J. (1997). Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum.

Hermans, H. J. M. (1992). The Dialogical Self: Beyond Individualism and Rationalism, American Psychologist, 47, 1, 23-33.

Chrz, V. (2002). Poetika identity: Kategorie popisu narativní kontrukce. In Čermák, I. & Miovský, M. (Eds), Kvalitativní výzkum ve vědách o člověku na prahu třetího tisíciletí. (pp. 40-47). Sborník z konference. Tišnov: SCAN.

Chrz, V. (2003). Možnosti narativního přístupu k autobiografickému rozhovoru. Bulletin PsÚ, 9 (1), 21-57.

Chrz, V. (2004). Výzkum jako narativní rekonstrukce. In Miovský, M., Čermák, I., Řehan, V. (Eds), Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku III. Sborník z konference (pp. 21-32). Olomouc: FF UP.

Chvistková, L. (2003). Vývoj chování v průběhu řešení zátěžové situace. Diplomová práce. Brno: FF MU.

Jedlička, R.: Psychosociální vývoj dítěte a jeho poruchy z hlediska hlubinné psychologie. Praha, Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta, 2001.

Jedlička, R.: Podpora klientů a krizová intervence v rámci výchovné a sociální práce s mládeží. Éthum. 37, 2002, str. 23–60.

Jedlička, R., Koťa, J.: Sebezničující tendence a sebevražedné jednání u adolescentů. Pedagogika. 47, 1997, 1, str. 14–25.

Jedlička, R., Koťa, J.: Životní krize, krizové stavy u dětí a mládeže a škola. Pedagogika. 47, 1997, 1, str. 226–236.

Jedlička, R., Koťa, J.: Role učitele při prevenci sebevražedného jednání. Učitelské noviny, 100, 2003, 26, str. 13.

Kastová, V.: Krize a tvořivý přístup k ní. Praha, Portál, 2000.

Konopásek, Z. (1996). Text a textualita v sociálních vědách. Druhá část: metodologická motivace. Biograf, 8, 9-23.

Lazarus, R. S., Folkman, S. (1984). Stress, appraisal, and coping. New York: Springer.

Kotagal, S. (1996). Základy dětské neurologie. Praha: Avicenum.

Křivohlavý, J. (1989). Obranné mechanismy a strategie zvládání těžkostí. Československá psychologie, 33, 4.

Křivohlavý, J. (1994). Jak zvládat stres. Praha: Grada Publishing.

Křivohlavý, J. (2001). Psychologie zdraví. Praha: Portál.

Křivohlavý, J. (2002). Psychologie nemoci. Praha: Portál.

Matějček, Z., Dytrych, Z. (1994). Děti, rodina a stres. Praha: MZ ČR.

McAdams, D. P.(1988). Power, Intimacy and the Life Story, Personological Inquiries into Identity. New York: The Guilford Press.

McAdams, D. P. (1993). The Stories, we Live By. Personal Myths and the Making of the Self. New York: William Morrow and Company.

McAdams, D. P. (2001). The psychology of Life stories. Review of general psychology,Volume 5 (2), June, APA.

Ricoueur, P. (1991). From Text to Action. Essays in Hermeneutic II. London: The Athlone Press.

Ricoeur, P. (1984, 1985, 1988). Time and Narrative, vol. I.-III. Chicago: University of Chicago Press.

Riessmanová, C. K. (1993). Narrative Analysis. London: Sage.

Říčan, P. (1990). Cesta životem. Praha: Panorama.

Říčan, P., Krejčířová, D. (1995). Dětská klinická psychologie. Praha: Grada Publishing.

Říčan, P., Vágnerová, M. (1991). Dětská klinická psychologie. Praha: Avicenum.

Sarbin, T. R. (1986). Narrative psychology: The Storied Nature of Human Conduct. New York: Praeger.

Soukup, J.: Disociativní procesy a poruchy v dětství a adolescenci. 2005. Rigorózní práce na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy na katedře psychologie. Vedoucí práce PhDr. M. Rodriguez.

Schütze, F. (2002). Narativní interwiev ve studiích interakčního pole. Biograf, 20, 33-51.

Strauss, A., Corbinová, J.(1999). Základy kvalitativního výzkumu: Postupy a techniky metody Zakotvené teorie. Boskovice: Albert.

Strnadová, V. (2000). Způsoby zvládání stresu - copingové strategie. In Vašina, L., Strnadová, V.: Psychologie osobnosti I. Hradec Králové: Gaudeamus.

Špatenková, N.: Krize – psychologický a sociologický fenomén. Praha, Grada, 2004.

Špinlerová, J. (2004). Vývoj chování v průběhu řešení zátěžové situace. Diplomová práce. Brno: FF MU.

Špitz, J.: Prevence suicidálních pokusů a suicidií v dětském věku. In: Fisher, J. a kol.: Dětská psychiatrie pro pediatry. Praha, Avicenum 1980.

Štech, S. (2001). Mobilizace dítěte: Rodičovské praktiky. In: Pražská skupina školní etnografie: „Co se v mládí naučíš ...“ - Zpráva z terénního výzkumu. Praha: Universita Karlova - Pedagogická fakulta.

Thom, R.: Některé otázky spojené s dějinami pojmu „krize“. Praha, Filozofický ústav ČSAV, 1992.

Tyl, J. (1985). Časové horizonty. Příspěvek k problematice pojmu životního času a metodám jeho zkoumání. Doktorská disertační práce. Praha: FF UK.

Vágnerová, M. (1996). Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum.

Vágnerová, M.(1993). Variabilita a patologie psychického vývoje. Praha: Karolinum.

Vágnerová, M., Valentová, L. (1992). Psychický vývoj dítěte a jeho variabilita. Praha: Karolinum.

Vágnerová, M.(1999). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál.

Vítková, M. (1999). Somatopedické aspekty. Brno: Paido.

Vodáčková, D. a kol. (2002). Krizová intervence. Praha: Portál.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Zajímavá složka citací. A je z nich vidět, že autorka má zřejmě velmi bohaté životní zkušenosti.Přeji jí mnoho úspěchů ve studiu. Gabriel